تفاوت بین دستگاه سنگبری قابل حمل با دستگاه سنگبری کارگاهی چیست؟

تفاوت دستگاه سنگبری قابل حمل  صد صنعت با دستگاه سنگبری کارگاهی صد صنعت، یکی از اصلی ترین سوالاتی که مشتریان از ما می پرسند.

اکثر مشتریان می خواهند قبل از خرید دستگاه سنگبری، بدانند که کدام دستگاه مناسب خرید برای کاربرد ایشان می باشد.

به همین دلیل، این مقاله به همراه فیلم را تهیه کردیم تا به صورت کامل و جامع، به تشریح تفاوت های بین دستگاه های سنگبری قابل حمل  و دستگاه های سنگبری کارگاهی تولید شده توسط صد صنعت بپردازیم.

تفاوت دستگاه سنگبری قابل حمل با دستگاه سنگبری کارگاهی

تفاوت دستگاه سنگبری قابل حمل و کارگاهی

برای اینکه بتوانید دستگاه مورد نظر را خود (اعم از قابل حمل یا کارگاهی) تهیه کنید، نیاز می باشد تا کارکرد های مدنظر خود از دستگاه را مشخص کنید.
به عنوان مثال: مدت زمان انجام کار؛ طول برش مد نظر برای قطعات؛ ساعت کار دستگاه و همین طور قدرت دستگاه، همگی بر روی انتخاب نوع دستگاه تاثیر گذار می باشند.

به همین دلیل، در این مقاله سعی خواهیم کرد تا به تفاوت های عمده، بین دستگاه های قابل حمل و کارگاهی بپردازیم. با مطالعه این مقاله، شما به راحتی می توانید دستگاه مورد نظر را خود را با توجه به نوع کارکرد آن، انتخاب نمایید.

ما در صفحه ای جداگانه، به طور کامل در مورد دستگاه های سنگبری شرکت صد صنعت، توضیحات کامل و مفصلی داده ایم. در صورتی که می خواهید به لیست تمامی دستگاه های سنگبری صد صنعت دسترسی داشته باشید، می توانید از لینک زیر استفاده  کنید:

تفاوت بین دستگاه سنگبری قابل حمل و دستگاه سنگبری کارگاهی چه چیز می باشد؟

عوامل و المان های مختلفی باعث تفاوت در میان دستگاه قابل حمل و کارگاهی (کارخانه ای) شده است. در ادامه به صورت کامل می خواهیم به این موارد اشاره کنیم:

۱- تفاوت در نحوه جابجایی

اولین عامل بسیار مهم در تفاوت این دستگاه ها، تفاوت در نحوه جابجایی آن ها می باشد.

عموما دستگاه سنگبری قابل حمل، توسط یک یا دو نفر، قابلیت حمل و جابجایی دارند. یعنی شما می توانید از یک محل به محل دیگر، به سادگی دستگاه را جابجا کنید.

دستگاه سنگبری کارگاهی، با توجه به ابعاد، اندازه، و وزنی که دارد، عملا توسط انسان، قابل حرکت نمی باشد.

تفاوت در نحوه جابجایی دستگاه برش سنگ قابل حمل و کارگاهی

۲- طول برش مفید دستگاه برش سنگ

دومین تفاوت عمده بین دستگاه های قابل حمل و کارگاهی، طول مفید برش، در دستگاه سنگبری می باشد.

دستگاه سنگبری قابل حمل، نهایتا برش سنگ با طول ۲ متر و ۶۰ سانتیمتر را می تواند انجام دهد. اما دستگاه های سنگبری کارگاهی می توانند بیشتر از سه متر را مورد برش قرار دهند.

در صورتی که نیاز دارید تا به صورت کامل، با کلیه دستگاه های سنگبری قابل حمل صد صنعت آشنا شوید، می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

به عنوان مثال  دستگاه سنگبری کارگاهی مدل تیتانیوم، می تواند طول برشی برابر ۳ متر و ۳۰ سانتیمتر را داشته باشد.

بنابراین تفاوت عمده دیگر این دو دسته، طول برش بیشتر در دستگاه های سنگبری کارگاهی می باشد.

طول برش مفید دستگاه برش سنگ

۳- موتور استفاده شده در دستگاه سنگبری

از دیگر تفاوت های عمده بین این دو دسته، موتور به کار رفته شده در دستگاه می باشد. دستگاه های برش سنگ قابل حمل شرکت  صد صنعت ، به صورت پیش فرض با موتور تک فاز کار می کنند.

اما دستگاه های سنگبری کارگاهی تولید شده در صد صنعت، به صورت پیش فرض، موتور سه فاز بر روی آن ها قرار داده شده است. بنابراین با موتور سه فاز کار می کنند.

مسلما وقتی از موتور سه فاز به جای تک فاز استفاده می شود، قدرت موتور بالاتر می رود. بنابراین این قدرت بر روی برش تاثیر گذاشته و برش سنگ متفاوت تر خواهد شد.

بنابراین به دلیل قدرت بیشتر دستگاه سنگبری کارگاهی، شما می توانید سنگ های با تنوع بیشتری را مورد برش قرار دهید.

این به این معنی است که شما می توانید انواع سنگ از لحاظ قطر یا ضخامت را، با دستگاه سنگبری کارگاهی، مورد برش قرار دهید.

از نکات مهم برای دستگاه های کارگاهی که با موتور  ۳ فاز کار می کنند، این است که می توان دور موتور آن را به راحتی تنظیم نمود.

در صورتی که می خواهید به طور کامل همه دستگاه های سنگبری کارگاهی صد صنعت را مشاهده کنید، می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

تفاوت دستگاه سنگبری قابل حمل با دستگاه سنگبری کارگاهی

۴- دقت برش دستگاه سنگبری

به دلیل تجهیزات استفاده شده برای ساخت دستگاه ها، دقت برش در دستگاه های سنگبری قابل حمل و کارگاهی، باهم متفاوت است.

می توان گفت دقت برش در دستگاه های برش سنگ کارگاهی به مراتب بالاتر از دستگاه های سنگبری قابل حمل می باشد.

بنابراین در جایی که نیاز به دقت بالا در بریدن سنگ می باشد (مثل برش سنگ های گران قیمت)، عملا بهتر است از دستگاه های کارگاهی استفاده شود.

۵- تفاوت در ابعاد و وزن دستگاه برش سنگ

یکی دیگر از تفاوت های عمده میان این دو نوع دستگاه، تفاوت در اندازه دستگاه ها می باشد. عموما اندازه دستگاه های قابل حمل و همین طور وزن ها، به مراتب کمتر از دستگاه های کارگاهی می باشد.

یکی از دلایل این امر نیز، مرتبط به متریال هایی است که در این دستگاه ها، به کار برده می شود.

دستگاه های کارگاهی، دارای وزن بالاتر هستند. ضمن اینکه ابعاد دستگاه، برای اینکه بتوان طول برش بیشتری را انجام داده، عموما بزرگتر می باشد.

تفاوت در ابعاد و وزن دستگاه سنگبری پرتابل و کارگاهی

۶- تفاوت در حجم کار انجام شده توسط دستگاه

همانگونه که قبل تر نیز بیان شد، به دلیل تفاوت در قدرت موتور و همین طور اندازه دستگاه، حجم کاری که توسط دستگاه ها انجام می شود، کاملا متفاوت است.

دستگاه های برش سنگ قابل حمل، به دلیل تک فاز بودن و همین طور اندازه و ابعاد آن ها، عموما حجم کار کمتری نسبت به دستگاه های سنگبری کارخانه ای دارند.

در صورتی که بخواهید به صورت طولانی مدت و با حجم کار بالا، به برش سنگ بپردازید، عملا دستگاه های سنگبری کارگاهی، مناسب کار شما خواهد بود.

بنابراین دستگاه های کارگاهی برای کارهایی با حجم سنگین و برای ساعت های کاری طولانی مدت، مورد استفاده قرار می گیرند.

۷- متریال های مورد استفاده برای ساخت دستگاه برش سنگ

عموما متریال و لوازمی که برای ساخت این دستگاه ها، مورد استفاده قرار می گیرند، از هم متفاوت می باشند.
به دلیل کاربری متفاوت آن ها، عملا لوازم و متریال های استفاده شده در  دستگاه های سنگبری کارگاهی، از خاصیت مقاومت بسیار بیشتری برخوردار هستند.

دلیل این امر، این می باشد که  برای انجام کارهای بسیار سنگین مورد استفاده هستند. لذا نیاز هست تا از متریال های سنگین تر، محکم تر و مقاوم تری ساخته شوند.
استفاده از این متریال ها، باعث می شود تا در طول مدت زمان، قطعات دستگاه، فرسایش کمتری داشته باشند. همین امر باعث استهلاک کمتر در دستگاه های کارگاهی می گردد.

تفاوت در ابعاد و وزن دستگاه سنگبری پرتابل و کارگاهی

۸- تفاوت در نحوه ثابت شدن قطعه سنگ بر روی دستگاه

یکی دیگر از مواردی که در دستگاه های سنگبری بسیار اهمیت دارد، ثابت نگه داشتن قطعه کار در هنگام برش آن بر روی دستگاه سنگبری می باشد.

در دستگاه های کارگاهی، عموما طول برش بلند تر می باشد. به همین دلیل کوچکترین خطایی در برش در ادامه طول باعث خراب شدن سنگ و کج بریدن شدن در طول  و اندازه زیادی می شود.

برای رفع این مشکل، امکاناتی بر روی دستگاه های کارگاهی به صورت اختیاری و با انتخاب مشتری می توان قرار داد که باعث  رفع این مشکل شود که این یکی از تفاوت های دستگاه های سنگبری قابل حمل با کارگاهی است.

به عنوان مثال، در دستگاه های کارگاهی ، از جک های پنوماتیک جهت فیکس شدن قطعه کار در هنگام برش استفاده می شود.

ضمن اینکه جنس کفی برای جلوگیری از سرخوردگی سنگ در این مدل ها، متفاوت می باشد. به عنوان مثال برای دستگاه های قابل حمل، از یک ورق گالوانیزه برای فیکس کردن استفاده می شود. اما در مدل های کارگاهی، از کفی لاستیکی برای جلوگیری از سرخوردگی استفاده می شود.

تفاوت در نحوه ثابت شدن قطعه سنگ بر روی دستگاه

۹- تفاوت در نحوه جابجایی کلگی دستگاه سنگبری

عموما در دستگاه های سنگبری قابل حمل، کلگی دستگاه، توسط دست جابجا می شود. اما در دستگاه های کارگاهی (به عنوان مثال، مدل تیتانیوم) کلگی با دست جابجا نمی شود.
در مدل تیتانیوم، دستگاه دارای سوئیچی است که با آن می توان حرکت کلگی بر روی سنگ را کنترل کرد. این مدل دارای گیربکس اتوماتیک می باشد. بنابراین نوع حرکت و سرعت کلگی، به راحتی توسط این دستگاه قابل برنامه ریزی است.

در بعضی از مدل ها، مثل مدل امگا پلاتینیوم، عملا نحوه جابجایی به صورت کامل با سایر دستگاه ها، متفاوت می باشد. به عنوان مثال در این دستگاه، مجموهخ کلگی دستگاه، ثابت می باشد. به جای حرکت کلگی، میز برش قابلیت جابجایی را دارد.

۱۰- تفاوت در پایه های دستگاه

برای اینکه دستگاه قابل حمل، قابلیت جابجایی و انتقال ساده ای داشته ای باشد، عموما پایه هایی برای آن ها تعبیه شده است که به صورت جدا شونده باشند.
بنابراین در هنگام جابجایی شما می توانید این پایه ها را از دستگاه جدا  کرده و دستگاه را منتقل نمایید.

دستگاه های سنگبری کارگاهی، دارای پایه های جدا شونده نیستند. دستگاه های کارگاهی عموما بر روی یک شاسی ثابت سوار شده اند. به همین دلیل پایه های دستگاه های کارگاهی ثابت می باشند.

تفاوت پایه های دستگاه سنگبری قابل حمل و سنگبری کارگاهی صدصنعت

۱۱- تفاوت در ابعاد میز کمکی دستگاه

در دستگاه های قابل حمل، میز کمکی دستگاه، دارای ابعاد مشخص می باشند. در برخی از دستگاه های کارگاهی، به جای میز کمکی با ابعاد ثابت، از یک میز رولیک استفاده شده است.
به عنوان مثال در مدل تیتانیوم، دارای یک سری پایه بوده که از دستگاه فاصله دارد. این پایه ها های، توسط یک غلطک به دستگاه متصل می شوند.

با توجه به این نوع طراحی برای میز رولیک در دستگاه های کارگاهی، می توان پهنای برش را برای سنگ ها، افزایش داد. از طرف دیگر، کار سر و ته کردن سنگ بر روی میز رولیک، به راحتی صورت می پذیرد.

۱۲- تفاوت در تیغه های برش سنگ

از دیگر نکات بارز تفاوت میان دستگاه های برش سنگ کارگاهی و قابل حمل، تفاوت در اندازه و قطر تیغه های به کار گرفته در دستگاه می باشد.

تفاوت در تیغه های برش سنگ

۱۳- تفاوت در وان آب موجود بر روی دستگاه

عموما در دستگاه های قابل حمل، یک وان برای ریختن آب موجود می باشد. اما در  دستگاه های سنگبری کارگاهی، ممکن این است این امر کاملا متفاوت باشد.
به عنوان مثال دستگاه سنگبری کارگاهی تیتانیوم، دارای یک کشوی آب می باشد. این کشو  قابل جابجایی و حرکت دارد و آب توسط این کشوی متحرک، جمع می گردد.

پمپ آب دستگاه، داخل کشو متحرک ، قرار می گیرد. سپس از طریق شیلنگ های تعبیه  شده در سیستم آبرسانی دستگاه، آن را به تیغه دستگاه جهت خنک کردن و سهولت در برش ، می رساند.

۱۴- اتوماتیک بودن دستگاه

برخی از امکاناتی که کاملا به صورت دستی بر روی دستگاه های قابل حمل صورت می پذیرد، در دستگاه های کارگاهی به صورت اتوماتیک انجام می شود.

برخی از امکاناتی که کاملا به صورت دستی بر روی دستگاه‌های قابل حمل صورت می‌پذیرد، در دستگاه‌های کارگاهی به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

به طور کلی می توان گفت در صورتی که دستگاه قابل حمل را بزرگ تر و قوی تر کرده و از همه مهم تر، برخی امکانات اتوماتیک بودن را نیز، به آن اضافه نماییم، دستگاه را می توان تبدیل به یک دستگاه کارگاهی نمود.

تفاوت دستگاه سنگبری قابل حمل و کارگاهی

۱۵- چند منظوره بودن بعضی از دستگاه کارگاهی

از دیگر تفاوت های عمده دستگاه های کارگاهی، می توان به چند منظوره بودن آن ها اشاره کرد. به عنوان مثال مدل امگا پلاتینیوم، هم دارای کاربرد راسته بری، هم ابزار زنی و هم فارسی بری می باشد.
این تنوع در انجام کارها، یکی دیگر از تفاوت های عمده بین این دستگاه ها می باشد.

۱۶- تفاوت در تابلو برق و سیستم PLC

در دستگاه‌ های کارگاهی از تابلو برق ‌های پیشرفته و سیستم فرمان‌پذیر PLC استفاده شده است.

سیستم PLC، وظیفه فرماندهی به موتور و گیربکس و میکروسوئیچ را دارد و حرکت کلگی و سرعت چرخش موتور را تنظیم می ‌کند. تابلو برق داخل یک باکس و بر روی بدنه دستگاه قرار دارد.

نتیجه گیری در مورد تفاوت های بین دستگاه کارگاهی و قابل حمل

با توجه به مواردی که در بالا اشاره شد، دستگاه های سنگبری قابل حمل صد صنعت، به دلایلی چون: تک فاز بودن آن؛ ابعاد دستگاه و متریال که در داخل آن ها برای ساخت استفاده شده،  قاعدتا برای کار بلند مدت با متراژ بالا و ساعت کار بالا، مناسب نمی باشد.
در مقابل دستگاه های سنگبری کارگاهی صد صنعت، به دلیل استفاده از مواردی از مثل: دارا بودن موتور سه فاز؛ استفاده از متریال سنگین و محکم برای ساخت آن؛ طول برش بیشتر و داشتن استهلاک کمتر قطعات، مناسب حجم کار بالا می باشند.

تفاوت های بین دستگاه کارگاهی و قابل حمل

پس اگر زمینه کاری شما به نوعی است که نیاز به برش سنگ در ابعاد بلند و دقت بالا و ضخامت های مختلف دارید، بهتر است از دستگاه های کارگاهی استفاده کنید.
در صورتی که متراژ کار شما کم است و حجم کاری بسیار بالا نیست، قطعا مدل های قابل حمل، مناسب کار شما خواهد بود.

برای معرفی و کاربرد انواع دستگاه برش سنگ قابل حمل، مقاله ای به صورت کامل برای کاربران ارائه شده است که با مراجعه به لینک می توانید به اطلاعات جامع آن دسترسی پیدا کنید.

اما در صورتی که حجم کاری شما زیاد باشد، به دلیل استهلاک بالای قطعات، بنابراین به صرفه نخواهد بود که با وجود قیمت پایین تر دستگاه قابل حمل، از آن استفاده کنید. در چنین مواردی قطعا دستگاه کارگاهی در بلند مدت، صرفه اقتصادی بیشتری برای شما خواهد داشت.

در صورتی که نیاز به هرگونه مشاوره پیش از خرید یا تهیه این دستگاه ها را دارید، همین الان با شماره تلفن ۲۶ – ۲۱ ۳۳۳ ۶۵۵ (۹۸۲۱+) تماس بگیرید تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن، شما را راهنمایی