استفاده از دستگاه سنگبری برای برش سرامیک

یکی از کاربرد دستگاه برش سنگ، برش سرامیک است. استفاده از دستگاه سنگ بری برای برش سرامیک، امروزه در صنعت ساختمان سازی بسیار کاربرد دارد.

امروزه استفاده از این مصالح محبوبیت بسیاری در بین مصرف کنندگان پیدا کرده است. در این مطلب سعی کردیم تا توضیح مناسبی از ماهیت این ماده، انواع مدل برش مناسب ارائه دهیم. در بخش بعدی به کاربرد دستگاه های برش سنگ در برش سرامیک اشاره کردیم.

در پایان هم نکات ایمنی ضروری را مطرح نمودیم. امیدوارم با مطالعه این مطلب پاسخ سوالاتتان در رابطه با برش سرامیک با استفاده از دستگاه سنگبری را پیدا کنید.

برش سرامیک با دستگاه برش سنگ صد صنعت

سرامیک چیست؟

در ابتدا باید به این سوال پاسخ بدهیم که سرامیک چیست؟ و سپس برویم به سراغ تعریف دستگاه سنگبری و استفاده آن در صنعت سرامیک. یکی از پرکاربردترین مصالح در صنعت ساختمان، سرامیک است. سرامیک ها در کنار سنگ ها، مکمل بسیار خوبی محسوب می شوند.

صنعت تولید سرامیک، در کشور عزیزمان بسیار پیشرفت کرده است. در مناطق مرکزی ایران کارخانه های متعدد تولید سرامیک وجود دارد. ماده اصلی سرامیک کائولن است که سبب حساسیت فیزیکی سرامیک شده است و آن را بسیار شکننده کرده است.

سرامیک ها همانند سنگ ها در مقابل سرما و گرما مقاومت بالایی دارند. اما میزان شکنندگیشان بسیار بیشتر از سنگ است. این ماده پرکاربرد در مقابل فشار و ضربه به آسانی می شکند. خمچنین ضخامت بسیار پایین سرامیک سبب زودتر شکستن آن هنگام برش می شود.

همین امر سبب شده است که برش سرامیک و ابزار مناسب برای این برش به دقت بسیار بالایی نیاز داشته باشد

سرامیک چیست

انواع سرامیک

دسته بندی سرامیک ها بر اساس شکل، درجه سختی، براق یا مات بودن و اندازه آن ها انجام می شود. معمولا افراد بر اساس سلیقه و بودجه سرامیک مورد نظرشان را انتخاب می کنند. در ادامه گذری بر انواع سرامیک خواهیم داشت.

انواع سرامیک از نظر جنس

سرامیک ها  را از نظر جنس به دو دسته تقسیم می کنند:

  • سرامیک پرسلان
  • سرامیک غیر پرسلان

سرامیک های پرسلان در فشار و دمای بالاتر و با خاک رس تصفیه شده ساخته می شوند. البته خاک رس تصفیه شده اصلی ترین، ماده تشکیل دهنده پرسلان است. مواد دیگری هم در ساخت پرسلان ها استفاده می شوند که حجم کمتری را در ترکیب به خود اختصاص داده اند.

سرامیک های غیر پرسلان،  از خاک رس تصفیه نشده به علاوه برخی افزودنی های معدنی در دما و فشار کمتری نسبت به پرسلان ساخته می شوند.

مزیت سرامیک پرسلان نسبت به غیر پرسلان ها رنگ نگرفتن و انتقال حس اصالت بیشتر به مشتری است. البته که این مزیت باعث قیمت بالاتر آن نیز شده است.

انواع سرامیک از نظر ظاهر

سرامیک ها را براساس ظاهرشان می توان به دو دسته زیر تقسیم کرد:

  • مات
  • براق

مات و براق بودن سرامیک،  بر اساس لعاب و میزان پرداخت روی آن تعیین می شود. انتخاب مات یا براق بودن این عنصر به سلیقه مشتری و فضایی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد، بستگی دارد.

انواع سرامیک از نظر سختی

سرامیک ها را بر اساس میزان سختی شان به ۵ سطح می توان تقسیم کرد. سطح ۱ بسیار حساس است و در مقابل سطح ۵ در برابر عوامل بسیار مقاوم است. از سرامیک سطح ۱ برای مکان های کم رفت و آمد تر، مانند اتاق مهمان یا حمام استفاده می شود.

انواع سرامیک از نظر ابعاد

امروزه ابعاد بسیار متنوعی از این محصول در بازار وجود دارد. بطوری که از نظر انتخاب سایز تقریبا هیچ محدودیتی وجود ندارد. در سبک های کلاسیک تر که مناسب فضاهای بخصوص هستند از سایز های کوچکتر استفاده می شود.

در فضاهای مدرن تر و مینیمال تر از ابعاد بزرگتر برای انتقال حس سادگی استفاده می شود.

انواع سرامیک
هم اکنون تماس بگیرید

مشاورین و کارشناسان ما آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما عزیزان هستند

ابزار برش سرامیک

سرامیک بر ها ابزار های بسیار محبوبی در صنعت ساختمان هستند. این ابزار ها برای داشتن برش با دقت و با کمترین آسیب مورد استفاده قرار می گیرند.این محصول پرکاربرد در ۴ دسته کلی زیر بر اساس نوع کاربری و استفاده افراد طبقه بندی می شود:

  • سرامیک بر معمولی
  • سرامیک بر بلبرینگی
  • سرامیک بر معمولی
  • سرامیک بر لیزری
  • سرامیک بر بلبرینگی لیزری

استفاده از دستگاه برش سنگ برای برش سرامیک

سرامیک، نیاز به ابزاری است که ضمن برش، آن را از شکستن محافظت کند. سرامیک بر های دستی با استفاده از تیغه و بدون برق قادر به برش نسبتا با کیفیتی از سرامیک هستند. مزیت این دستگاه، کارایی آسان آن است. مهم ترین نقطه ضعف آن، کند شدن تیغه در فواصل زمانی کوتاه است. بطوری که بعد از مدت کوتاهی باید این تیغه ها تعویض شوند.

می توان گفت که برش سرامیک جزئی از کار های ساختمانی محاسبه می شود. دستگاه سنگبری ساختمانی ابزار دیگری است که می توان برای برش سرامیک از آن استفاده کرد. دستگاه سنگبری برای برش سرامیک به برق احتیاج دارد و برای برش تمیز و مناسب به صفحه سرامیک بر یا دیسک سرامیک بر احتیاج است.

استفاده از دستگاه سنگبری با استفاده از تیغ اره دیسکی الماسه که مخصوص برش سرامیک است انتخاب بسیار عالی ای خواهد بود. کیفیت برش در دستگاه های برش سنگ حرف اول را می زند. برش نهایی برشی صاف با سطحی یکنواخت است.

دقت کنید که در هنگام برش،  فشار دستتان یکنواخت باشد و فشار آب را در محل برش درست تنظیم نمایید. تنظیم درست محل فشار آب، سبب کاهش گرد و خاک ناشی از برش می شود.

مزیت استفاده از دستگاه برش سنگ، این است که سرعت عمل و دقت را به شدت بالا می برد. همچنین نیازی به تعویض مداوم تیغه ها نیست.

وقتی با دستگاه سنگبری اقدام به برش سرامیک می کنیم، تیغه سرامیک بر با چرخش سریع و متوالی خط برش را ایجاد کرده و برش یک دست و کاملی خواهیم داشت. از آنجایی که برش دقیق سرامیک بسیار پراهمیت است، در این دیسکها نیز تلاش شده است تا ضمن ایجاد برشهای منظم و تمیز، از آسیب دیدگی نواحی کناری نیز جلوگیری شود. همچنین هیچ گونه ساییدگی و لب پر شدن در برش با دستگاه سنگبری وجود نخواهد داشت.

اگر از دیسک سرامیک بر دستگاه برش سنگتان، به دقت نگهداری کنید می توانید طول عمر آن را افزایش دهید. یکی از مهم ترین نکات نگهداری از این تیغه ها استفاده نکردن از آن ها برای برش سایر مصالح و سنگ های ساختمانی است.

دستگاه سنگبری های صد صنعت که قابلیت برش سرامیک را هم دارا هستند، امکان فارسی بر کردن کاشی و سرامیک را دارند. بطوری که در فارسی بر کردن کاشی و سرامیک حتی نرم تر از سنگ عمل می کنند. برای بررسی مدل های موجود با کاربری برش سرامیک می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

کاربرد دستگاه سنگبری در برش سرامیک

هم اکنون تماس بگیرید

مشاورین و کارشناسان ما آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما عزیزان هستند

نکات ایمنی

نکات ایمنی هنگام کار با دستگاه برش سنگ، نکات ایمنی پایه ای هستند که رعایت آن ها ضروری است. در زیر به تعدادی از آن ها اشاره کرده ایم:

  1. هنگام برش برای حفاظت بیشتر از ماسک و عینک محافظ استفاده کنید.
  2. بهتر است از عایق بودن دستگاهتان اطمینان حاصل نمایید.
  3. برنداشتن محافط تیغه دستگاه در زمان هایی که از آن استفاده نمی کنید.
  4. استفاده نکردن از تیغه سرامیک بر برای برش سایر سنگ ها
رعایت نکات ایمنی

نتیجه گیری مقاله استفاده از دستگاه سنگبری براش سرامیک

در این مقاله سرامیک و انواع آن را به شما معرفی کردیم. تفاوت و معیارهای متفاوت برای دسته بندی این عنصر پرکاربرد را بر شمردیم. راه های برش آن را معرفی کردیم.

سپس به کاربرد دستگاه های سنگبری در برش این ماده اشاره کردیم. در ادامه نکات ایمنی هنگام کار را برشمردیم. با توجه به کاربرد زیاد این ماده در ساختمان سازی، امیدواریم شما با مطالعه این مطلب دید بازتری در انتخاب سرامیک برای منزل خودتان و همچنین انتخاب دستگاه مناسب کارتان به دست آورده باشید.